Sæson 2013/2014

Ekstraordinær generalforsamling

Der indklades til ekstraordinær generalforsamling
Tirsdag d. 15/7 2014 kl. 19.00

Den ekstraordinære generalforsamling finder sted på:

Skydebanevej 9
9000 Aalborg

Dagsorden:
Valgt af dirigent
Fremlæggelse og godkendelse af årsregnskab 2013/2014

Kære alle


D. 18. maj blev der holdt generalforsamling i Musicaliber Aalborg. Rekordmange medlemmer var mødt op for at bakke op om foreningen og dens fremtidige virke. Mange ting blev drøftet på generalforsamlingen, hvilket alt sammen kan læses i vores referat.

Ekstraordinært var der i år valg til formandsposten. Vores formand gennem tre produktioner, Louise Gade, valgte at trække sig fra posten før tid, da færdiggørelsen af hendes studier i København trækker. Betinna Bjeldbak, som i mange år har været en del af Musicaliber, havde inden generalforsamlingen været i dialog med Louise Gade om dette og tilbød venligt at stille op til valg i stedet, hvilket Louise takkede ja til. 

Igen i år var der som altid valg til bestyrelsen. Flere medlemmer viste interesse for posterne, hvilket var meget positivt og gav mulighed for, at nye bestyrelsesmedlemmer kunne komme til. I den hidtil siddende bestyrelse har flere medlemmer haft overvejelser om, hvornår det ville ’føles rigtigt’ at give stafetten videre til nye kræfter. Ud fra den store interesse for posterne valgte flere i den ’gamle’ bestyrelse at trække sig. Det var for alle et rigtigt svært valg, da Musicaliber gennem årene er blevet et hjertebarn - og det var derfor en følelsesmæssig dag. 

Der er sket mange ting, siden Musicaliber i 2011 igen var klar med en forestilling efter et par års pause. Foreningen har år for år udviklet sig og er i dag på landkortet som en fast kulturinstitution med produktioner på et kunstnerisk højt niveau. Flere og flere viser interesse for foreningen; herunder folk på og bag scenen og ikke mindst vores publikum. 

Mange tiltag er kommet til, herunder nyeste skud på stammen; Musicaliber Showkor, der har mødt stor tilslutning og succes. Vi er, som siddende og afgående bestyrelse, glade for at kunne give en solid forening i fortsat udvikling videre til den blivende og kommende bestyrelse. De bestyrelsesmedlemmer, der ikke fortsætter, bliver tilknyttet som mentorer for den nye bestyrelse. For alle gælder det, at vi glæder os meget til at følge foreningen fremover. Selvom det er med vemodige hjerter, at nogle trækker sig, er det med ro og glæde i sindet, fordi vi ved, at Musicaliber vil bestå.

Som siddende og afgående bestyrelse vil vi gerne takke Louise Gade for hendes store indsats igennem årene og ønsker hende held og lykke fremover. Samtidig vil vi byde Betinna og nye bestyrelsesmedlemmer hjerteligt velkommen. Vi er sikre på, at de i samspil med de blivende medlemmer vil føre foreningen videre i den helt rette ånd.

Der vil blive afholdt konstituerende møde samt overdragelse fra ny til gammel bestyrelse d. 29. maj 2014. Yderligere info følger derefter.

Kærligst og god vind fra den gamle bestyrelse.

Revideret Dagsorden for GF

Musicalibers årlige generalforsamling afholdes søndag d. 18. maj 2013 kl. 13 på skydebanevej.
 
Der er kommet en par ændringer til dagsorden. Den nye dagsorden lyder som følger:
 
1. Valg af dirigent
2. Valg af ordstyrer
3. Bestyrelsesberetning
4. Præsentation af årsregnskab v. kasserer Zitta Sommer
5. Forslag til ændring af vedtægter (skal godkendes af 2/3 af de betalende medlemmer ved mødet):
 
Forslag: 
§ 6 Foreningens ledelse, stk. 1

Nuværende ordlyd:
Foreningens ledelse varetages af en bestyrelse på minimum 5 medlemmer, der vælges af generalforsamlingen.

Forslag til ændret ordlyd:
Foreningens ledelse varetages af en bestyrelse på 5 – 9 medlemmer, der vælges af generalforsamlingen.

6. Valg af stemmetællere
7. Valg til bestyrelsen
8. Valg af suppleanter
9. Ekstraordinært valg til formandsposten (denne vælges for 1 år)
10. Valg af kassér (denne vælges for 2 år)
11. Valg til udvalg m.v.:
a) PR-udvalg, herunder tryksager
b) Event udvalg
c) Sponsorat udvalg
d) Fest udvalg
e) Showkor/Workshops/Teatersport udvalg
f) Byggehold
g) Kostumer
h) Rekvisitter
12. Evt.

Alle er velkommen til generalforsamlingen, men det er kun betalende medlemmer, der har stemmeret.


Vel mødt,
Musicaliber Aalborg

Indkaldelse til generalforsamling søndag d. 18/5-2013 kl. 13

 
Musicalibers årlige generalforsamling afholdes søndag d. 18. maj 2013 kl. 13 på skydebanevej. Vi regner med at mødet tager et par timer som sædvanligt og bagefter vil der være mulighed for at blive hængene og hygge. ;)
 
Har man noget til dagsorden, skal det være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før.
 
 
Dagsorden:
  1. Valg af dirigent
  2. Valg af ordstyrer
  3. Bestyrelsesberetning
  4. Præsentation af årsregnskab v. kasserer Zitta Sommer
  5. Valg af stemmetællere
  6. Valg til bestyrelsen
  7. Valg af suppleanter
  8. Valg af kassér
  9. Valg til udvalg m.v.:
    a) PR-udvalg, herunder tryksager
    b) Event udvalg
    c) Sponsorat udvalg
    d) Fest udvalg
    e) Showkor/Workshops/Teatersport udvalg
    f) Byggehold
    g) Kostumer
    h) Rekvisitter
  10. Evt.

    Alle er velkommen til generalforsamlingen, men det er kun betalende medlemmer, der har stemmeret.


    Vel mødt,
    Musicaliber Aalborg

NYHEDSBREV APRIL 2014

Produktionen 2013-2014 er veloverstået og vi i bestyrelsen er meget stolte og glade for det resultat vi opnåede i fællesskab. Vi har fået rigtig flotte tilbagemeldinger fra både publikum og de anmeldere, som tog sig tid til at komme og se ”Spring Awakening”. Niveauet var som altid højt, der blev rykket grænser, knoklet, grinet og grædt og vi vil derfor gerne sige tusind tak til alle jer, som har støttet vores forening ved at komme og se vores forestilling og vi håber selvfølgelig at se jer igen til vores jubilæumsforestilling i 2015.

Hvis der er nogen som har lyst til selv, at være med bag scenen næste år vil vi meget gerne høre fra jer på formandmusicaliber@gmail.com. Der er altid brug for ekstra hænder til sponsorarbejde, produktionsleder, på kulisse hold, på systuen osv. 
”Spring Awakening” er ovre, men det betyder bestemt ikke at Musicaliber står stille. Der arbejdes fortsat på højtryk i bestyrelsen for at gøre klar til næste produktion – vores 15. forestilling og dermed jubilæum!! Det bliver et fedt år og vi kan næsten ikke vente med at offentliggøre hvilken fantastisk forestilling valget er faldet på, samt resterende kreativ ledelse. Vi håber, som altid på at kunne dele det med jer til vores generalforsamling, som i år vil komme til at ligge den 18. maj 2014 kl. 13. Der vil blive udsendt officiel invitation, samt dagsorden i løbet af få dage. I år vil vores kassérpost være på valg og derudover skal den resterende bestyrelse vælges. Sæt derfor dagen af og kom og sæt dit kryds for Musicalibers fremtidige bestyrelse. Alle som er medlem af foreningen har stemmeret. (Der kan betales på dagen). Vi håber meget at se jer alle sammen til en vigtig, men også rigtig hyggelig eftermiddag.
 
 
 
På vegne af Musicalibers bestyrelse, 
Maria Vestergaard, Næstformand 

Musicaliber Nyhedsbrev. Dec. 2013

Glade jul, dejlige jul....

Julen står for døren og prøverne på ”Spring Awakening” har været i fuld gang de sidste par måneder. Både instruktørteam, cast og vores nye orkester har allerede øvet i mange lange timer for at få forestillingen op at køre. Det har været hårdt, udfordrende og sjovt, men alle på produktionen kan nu gå på en kort velfortjent juleferie.

Denne sæson har budt på mange udfordringer, men heldigvis lige så mange glæder og gode overraskelser, så vi er sikre på at vi igen i 2014 kommer til at stå klar på ”Det hem´lige” med en fantastisk Musical med velsungne og fede sange.

Kostumeudvalget har været i gang med at kigge på kostumer, plakaten er på tegnebrættet og scenografien er klar til at blive bygget. Alt i alt glæder vi os rigtig meget til at komme i gang med næste del af denne produktion, for vores erfaringer siger os, at det er efter jul hele produktionen rykker og alting tager form.

 

Vi kan som altid godt bruge flere hænder på vores produktion, så hvis du har lyst til at hjælpe på en eller anden måde. Dette kan være med kostumer, rekvisitter, kulissebyg mm., skal du være mere end velkommen til at sende en mail til formand Louise Gade formandmusicaliber@gmail.comeller produktionmusicaliber@gmail.com og oplyse hvad du har lyst til at være med til.

 

I den forbindelse vil vi lige nævne, at vi fortsat mangler folk på byggeholdet, så især folk som har hænder rigtig godt skruet på vil være meget kærkomne. Så har du selv lyst til at prøve kræfter med scenebyg, eller måske du kender nogen som kunne være interesserede, må du meget gerne sende en mail til ovenstående:)

 

Vores nye tiltag ”Musicalibers Showkor”, har ligeledes kørt i et par måneder. Vi har fået samlet en dejlig gruppe sangglade mennesker, som hver uge troligt møder op til korprøver. De har allerede været ude og synge til deres første små koncerter og er blevet rigtig godt modtaget der hvor de har optrådt. Vi må sige, at koret er blevet en succes og vi, samt korleder Anne-Mette Strandgard glæder os meget til at fortsætte i det nye år.

I den forbindelse vil vi informere om, at vi er så heldige at have fået et samarbejde med ”Den rytmiske aftensskole” op at køre. Dette betyder, at Showkoret fra start 2014 vil blive udbudt i deres katalog og køre under nogle lidt anderledes, men bedre præmisser end under prøveforløbet.

Koret vil stadig køre, som en del af Musicaliber, hvilket betyder at der stadig vil være optagelsesprøve og de samme standarder som Musicaliber ellers står for.

Der er altid plads til flere i koret, så skulle der sidde nogen derude, som kunne have interesse i at være med fra næste år kan ifølge med her, hvor der snart vil komme flere oplysninger omkring tilmelding, priser osv. Derudover vil tilbuddet som sagt også være at finde i ”den rytmiskes” katalog.

Vi er utrolig glade for samarbejdet og glæder os til at tage hul på en hel sæson med Showkor!

 

Musicaliber ønsker alle en rigtig glædelig jul, samt et smukt og lykkebringende nytår. Vi glæder os til at se jer alle i 2014.

 

På vejne af Musicalibers bestyrelse

Maria Vestergaard, Næstformand.

Det nye cast er fundet!
Vi har endelig kunnet informere alle vores dygtige auditiondeltagere om udfaldet af årets auditions. Vores instruktører har vurderet de ca. 50 håbefulde og det har været svært, da niveauet har ligget rigtig højt.

17 dygtige sangere og skuespillere danner castet på Spring Awakening, og vi glæder os rigtig meget til at se dem i aktion!

Vi håber at de der ikke kom med i denne omgang vil overveje at deltage i forestillingen på anden vis. Har du lyst til at være med bagved, så tøv ikke med at kontakte os. :) 

Fregatten Jylland

Musicaliber har de sidste par dage (30/9+1/10) været mandskab ombord på Fregatten Jylland. Forestillingen spillede i AKKC og vi hjalp med programmerne.
Nyt Nyt Nyt
Musicaliber showkor. Har du lyst til at være med? Du kan læse mere om det nyoprettede showkor, og hvornår vi starter under 'Showkor.'

Audition vel overstået

Så er audition  vel overstået. Vi har i år 
haft et rekord højt antal deltager, omtrent
et halvt hundrede unge talentfulde mennesker. 1000 tak til alle dem der deltog.
 
Du kan læse mere her.

 

Billeder fra Aalborg i rødt

You need to install or upgrade your Flash Player

Kom og mød musicaliber til Aalborg i Rødt på lørdag d. 31/8

 

Nyhedsbrev August 2013

 

Så er der igen nyt fra Musicaliber Aalborg, hvor der lige nu arbejdes hårdt på at få alt klar til ”Spring Awakening”, audition og de mange nye tiltag og events.

Bestyrelse, instruktører og hele holdet bag glæder sig utrolig meget til at komme i gang med en ny sæson og mødes inden længe for at få de sidste brikker helt på plads.

Folkene bag scenen er ved at være samlet, men der er stadig et par spændende pladser, som mangler at blive besat. Du kan se under sidste punkt, om en af disse pladser måske er den rette for dig eller en du kender.

 

Audition på Spring Awakening

 

Som mange af jer nok har opdaget, finder audition til den kommende forestilling sted d. 15/9.2013 på Den Rytmiske Aftenskole i Nordkraft.

 

Der åbnes for tilmelding d. 19. august 2013. Dette gøres KUN via vores hjemmeside www.musicaliber.dk, hvor der fra samme dato vil være et link til tilmeldingsblanketten. Vi vil i den forbindelse gøre opmærksom på, at man IKKE er tilmeldt, før man har meldt sig til via denne blanket. Dette betyder også, at man ikke er meldt til, hvis man har valgt ”Jeg kommer” via vores Facebook-event.

Denne event er oprettet for, at vi kan få en fornemmelse af, hvor mange vi kan håbe at se d. 15. september 2013.

Vi i bestyrelsen glæder os som altid utrolig meget til denne dag, hvor det hele tager sin start. Vi håber at se en masse veloplagte, musicalglade, nye, nuværende og tidligere medlemmer til en hyggelig og på ingen måde farlig audition.

Er der nogen af jer, der kender en, som måske kunne være interesseret i at deltage, må I selvfølgelig meget gerne sprede budskabet:-)

 

Aalborg i rødt

 

Den 31. august vil nogle af Musicalibers nuværende og tidligere medlemmer gå på scenen for at underholde publikum med nogle af de sange, som Musicaliber har haft på repertoiret gennem tiden.

Vi er så heldige, at flere af vores dygtige sangere har sagt ja til at synge til denne event, som vil finde sted i Nordkraft i Aalborg kl. 20.00.

Det ville være rigtig dejligt, hvis alle kunne have lyst til at komme og støtte Musicaliber og ikke mindst de, som står på scenen denne aften. Det kunne på samme tid være en god mulighed for at genhøre din favoritsang, hilse på gamle venner eller for at opleve Musicaliber live for første gang:-)

 

NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----NYT-----

 

Showkor

 

Vi har besluttet, at tiden igen er inde til at sammensætte Musicaliber Showkor og håber selvfølgelig, at interessen er tilstede, således at vi kan få et hyggeligt og succesfuldt kor fyldt med syngende talenter stablet på benene.

Der arbejdes stadig på at få de sidste detaljer på plads, men vi kan løfte sløret for, at en af vores tidligere medlemmer Anne-Mette Strandgaard har sagt ja til at lede koret.

Vi er super glade og helt trygge ved at overlade denne opgave til hende. Anne-Mette studerer korledelse på Det jyske Musikkonservatorium og glæder sig rigtig meget til at komme i gang med Showkoret.

Det er meningen, at koret skal øve 2,5 time én gang om ugen. Repertoiret vil fortrinsvist være musicalsange, men Anne-Mette vil også udfordre og lege med andre genrer.

Musicaliber Showkor har sin opstart d. 26. september, 2013, kl. 19.00.  Der vil inden længe være flere informationer at hente omkring Showkoret på www.musicaliber.dk. Vi håber, I vil støtte op omkring tiltaget, således vi har mulighed for at få det op at køre hurtigst muligt.

 

Studie start

 

Den 30. september 2013 starter de nye studerende i Aalborg, og i den forbindelse vil vi som altid være at finde i bybilledet. Hvis nogen skulle have lyst til at hjælpe os med at dele lidt flyers ud og fange de studerendes opmærksomhed, vil vi være meget taknemmelige. Jo flere, jo bedre og så plejer det faktisk være ganske hyggeligt:-)

 

 

Hjælp søges

 

Vi mangler stadig en person, som forstår at tage ansvar, formår at skabe overblik og er god til at koordinere. Vi taler selvfølgelig om vores spændende post som produktionsleder.

 

Vi mangler desuden en, som kunne have interesse i at være instruktørassistent og hjælpe Kim med at tage noter, være hans ”huskemuskel” osv.

 

Slutvis mangler vi en, som tør tage styringen under forestillingsperioden og være forestillingsleder, når den tid kommer.

 

Skulle du have interesse i en af ovenstående poster eller have lyst til at hjælpe på anden måde, er du meget velkommen til at sende en mail via hjemmesiden eller til formandmusicaliber@gmail.com for at få yderligere informationer.

 

På vegne af Musicaliber Aalborg

 

Maria Vestergaard, Næstformand

 

Musicaliber Aalborg | CVR: 20401338 | Istedgade 32, st. tv., 9000 Aalborg - Danmark | formandmusicaliber@gmail.com