Sæson 2012/2013

Forestillingen 2014 bliver:

Så skete det! Efter at kontrakten har været på en meget lang omvej, er den endelig landet i underskrevet tilstand hos Musicaliber! Vi kan derfor nu med stor glæde løfte sløret for navnet på forestillingen, der får premiere 15. marts 2014. Vi vender tilbage til vore rødder og laver en rammende forestilling med ungdommelige temaer og sprød musik. 

Vi spiller i 2014 SPRING AWAKENING! 

Vi glæder os til at se jer til audition i september. Nærmere tidspunkt meldes ud på hjemmesiden og i nyhedsbrev når vi kommer lidt tættere på.

Musicaliber Nyhedsbrev, marts 2013

Foreningen aktuelt

Der er fuldt tryk på for at gøre alt klappet og klar til dette års forestilling ”Guys and Dolls”. Lørdag d. 16. marts var i særdeleshed en travl dag i den lille forening. På Musicaliber-dagen fyldtes lokalerne på Skydebanevej fra morgenstunden, hvor der blev hygget med friske rundstykker og varm kaffe inden man indtog Aalborgs gågader og Vejgaard. Årets fine plakat skulle nu være at se i mangt et butiksvindue. Også på byggesalen var der liv og glade dage, for Bob’erne, Mette og Anne-Marie var i fuld gang med Havanna – og det bliver et skønt sted, kan jeg afsløre!

Køb billet – måske til pensionistaften?

I sidste weekend havde castet deres første gennemspilning og det var en stor succes. Så har du endnu ikke købt din billet til årets forestilling, så skynd dig at gå ind på www.musicaliber.dk og bestil den nu.

Vi kan oplyse at der er nogle søde Musicaliber-”pensionister”, der allerede har planlagt pensionist-aften d. 20. april, hvor alle er velkomne til at købe billet og se forestillingen sammen med alle de andre pensionister. Der er lagt op til at man går ud og får en lille én og hygger sammen efter forestillingen.

Lydafvikler

Vi mangler stadig en lydafvikler til forestillingen. Du skal være ansvarsbevidst og møde i god til hver forestilling, så der kan komme nye batterier i microports og laves lydprøve. Alt er kodet og indstillet og arbejdet (under forestillingen) består i at trykke på en knap på det rigtige tidspunkt. Du får lov til at øve dig en masse gange inden premieren (nemlig under opløbet). Det er ikke et krav at du har kendskab til teknik og lyd som sådan, men det er da en fordel, så du kan reagere hurtigt, hvis der går noget galt. Er det ikke lige dig, men måske en du kender, så bed dem skrive til musicaliber@gmail.com eller send deres mobilnummer til mail’en og så kontakter vi dem. Det er vildt hyggeligt og man er med til at det sociale (hvis man lyster).

Foreningen i fremtiden

Vi, i bestyrelsen, arbejder på at gøre foreningen til en ”helårs-foreningen”, hvor der måske sker lidt mere hele året rundt i form at kor, koncerter, workshops el. lign. Vi må dog sande at det er svært at finde tiden til at køre disse ting i stilling, da al vores tid går på at køre forestillinger. Vi forestiller os derfor at vi skal til at arbejde noget mere med udvalg. Vi har allerede nu PR-, Sponsor- og Fest-udvalg, men måske man kunne oprette udvalg der står for ”øvrig forening”, dvs. alle de ting der kunne være sjove at lave når vi ikke har forestilling? Hvis du ligger inde med nogle gode ideer eller har du lyst til at hjælpe til i et eller flere af de eksisterende udvalg, så skriv endelig til musicaliber@gmail.com, så sørger vi for at sætte dig ind i tingene.

Byggehold og grafisk design

Vores-Mette, Bob 1 og Bob 2 alias Mette Valbak, Orla Pedersen og Henrik Fuglsang Christiansen vælger nu at pensionere sig selv, og vi vil med rette takke dem for al deres hårde arbejde gennem tidens løb. Mette har designet de fleste af vores plakater og reklamer. Hjemmesiden har hun også stået for. Derudover har hun sørme også lavet kostumer til flere af vores forestillinger, og så hjælper hun altid til med at bygge scenografien. Bobberne, Orla og Henrik, svinger hammeren, bygger og kreerer. Der er ikke den sindssyge idé en instruktør har født, som de ikke har formået at eksekvere. Orla sad også som foreningens revisor i en årrække. Mette, Orla og Henrik er altid på pletten, og vi takker dem for deres hårde arbejde, engagement og gode humør.

Men med Mette og Bob’ernes afsked står vi nu og mangler et byggehold og en grafiker. Så har du en tømrer, idemager eller reklamedesigner i maven, så skriv til musicaliber@gmail.com – også hvis du kender nogle der måske kunne være interesserede. Har du nu et familiemedlem der synes det er lidt sjovt at bruge hænderne og kunne bruge noget udfordring i forhold til at løse nye, spændende opgaver, så kunne det måske være én af vores nye Bob’er? Måske sidder du eller en du kender og leger lidt med grafiske opgaver og leder efter nye og anderledes opgaver, hvor kreativiteten kan få frit spil, så skriv. Vi kommer til at mangle nogle til at udfylde disse meget vigtige poster, så spred ordet.

Vi glæder os

Der er ikke længe til holdet rykker ind på Det Hemlige og vi glæder os. Der arbejdes på livet løs, både på og bag scenen. Vi er glade for at høre, hvor godt det går rundt omkring og stoler på at det nok skal blive en skøn forestilling. Byggeholdet maler og bygger, bandet spiller og hygger, skuespillerne synger, danser og øver, mens bestyrelsen sørger for resten vi behøver.

Hav det godt

På vegne af bestyrelsen,

Louise Gade, Formand

Nyhedsbrev februar 2013

Året, hvor Guys and Dolls skal skydes af sted, er et år, som set fra Musicalibers side kommer til at byde på en masse sjove, spændende og dejlige udfordringer.

Vi startede årets prøver med en nytårskur, hvor der blev budt på lidt boblevand og snakket om jules hyggelige eskapader. Stemningen var høj, og der var ingen tvivl om at alle glædede sig til at komme i gang igen. Spillerne er rigtig godt i gang, og forestillingen er stille og roligt ved at tage form. Vi glæder os rigtig meget til at se hvor de næste par måneder vil bære forestillingen hen, men en ting er sikkert; Det bliver sjovt, varmt og velklingende. I kan sagtens glæde jer.

Bag scenen pusles der fortsat. Mange dygtige sypiger har taget mål, tegnet mønstre og taget hul på syning af kostumer. ”Byggebobberne” står som altid klar, plakater mm., (som den kære Mette Valbak igen i år har designet) er i tryk og lyd og lys er så godt som på plads,. Alt tyder på, at det igen i år bliver en rigtig god produktion.

Vi i bestyrelsen arbejder hårdt på sidelinjen for at få alle detaljer til at falde på plads og vil også gerne sige tusind tak, til alle jer som gider bruge jeres fritid hos Musicaliber – både på og bag scenen. Jeres arbejde og tid er uvurderlig,

 

Mange har spurgt til billetsalget og vi kan meddele at planen fra start af var, at dette skulle være sat i gang fra 1. Febr. Der er dog fra billetudbyderens side sket en mindre forsinkelse og vi vil derfor bede jer alle holde øje med hjemmesiden og Facebook, hvor der vil komme melding så snart salget er sat i gang.

 

Slutvis vil vi gerne bede jer alle om en lille tjeneste;) Det kunne være rigtig dejligt hvis alle, som læser denne update ville bruge vores smukke plakat som profilbillede, topbjælke på Facebook eller hjælpe os med at sprede ordet om forestillingen. På denne måde kan vi nå ud til rigtig mange skønne mennesker. Plakaten ligger lige nu bla. På vores facebook gruppe, klar til omdeling og kopiering :D Tusind tak!

 

Hvis ikke du allerede har gjort det, så husk at melde dig til vores fastelavnsfest – alle er velkomne og vi vil glæde os til at se jer alle sammen til en super hyggelig aften.

På vegne af bestyrelsen

Maria Vestergaard

 

Musicaliber nyhedsbrev, December 2012

 
Nu er det atter jul igen…
 

…Og vi i Musicalibers bestyrelse vil gerne ønske jer alle en rigtig dejlig jul, samt et brag af et nytår.

Prøverne på næste års forestilling ”Guys and dolls” er godt i gang. Alle knokler, både på og bag scenen, for at vi igen i 2013 kan blæse vores trofaste publikummer omkuld med en skøn og hjertevarm kærlighedsfortælling. Alle hjul er sat i gang og vi er ikke et sekund i tvivl om, at det også denne gang er alle ”anstrengelserne” værd.

Musicaliber har også i år, været ude for, at deltage i forskellige events. Nogle af vores talentfulde sangere har bla. været ude og synge til et modeshow og i starten af december var vi så heldige at få lov, at underholde til et show, som var sat i værk for at støtte kampen mod brystkræft. Vi håber på, at deltage i flere spændende arrangementer i det nye år og glæder os til at se jer alle til et begivenhedsrigt og sjovt 2013.

 

 

God jul
 

Hvis du skulle have interesse i, at være en del af vores hyggelige forening og næste års forestilling kan vi altid bruge et par ekstra hænder. Smid os en mail (se nedenstående), og fortæl hvad du gerne vil bidrage med, så kontakter vi dig hurtigst muligt og vil glæde os til at tage i mod dig.

 

Vi vil lige oplyse om, at det selvfølgelig altid er muligt at booke Musicaliber til forskellige arrangementer ved at kontakte os via vores hjemmeside www.musicaliber.dk eller pr mail musicaliber@gmail.com

 

Rigtig glædelig jul!!
 
 
 
 Med venlig hilsen
 
MUSICALIBER AALBORG
 
 

26. Oktober 2012

I starten af ugen kom Musicaliber endelig i gang med de længe ventede prøver på " Guys and Dolls". Stemningen var hyggelig og spændt allerede fra start, da både nye og gamle medlemmer mødte op på Skydebanevej for at tage hul på dette års læseprøve. Det var fantastisk, at sidde som bestyrelsesmedlem og lytte til de mange stemmer, som med nysgerrighed og engagement læste op af det nytrykte manus og jeg tør godt garantere, at publikum kan glæde sig til endnu et brag af en forestilling i 2013:)
Vi glæder os utrolig meget til, at se hvor rejsen i år fører os hen, men en ting er sikkert det bliver sjovt, udfordrende og super hyggeligt for os alle, både på og bag scenen, samt for vores kommende pulikummer.

Sæt kryds i kalenderen!! Fredag d. 23/11.12 holder Musicaliber sin årlige julefrokost, hvor alle medlemmer selvfølgelig er inviteret. Så er du ikke allerede medlem, kan du nå det endnu - se på vores hjemmeside www.musicaliber.dk, hvordan, for dette er en hyggelig fest du ikke vil gå glip af. Vi glæder os til at se jer.
 
Cast Guys & Dolls

Musicaliber nyhedsbrev, oktober 2012

Kære alle
 
Så er det blevet tid til en lille nyhedsopdatering. Det er efterhånden flere måneder siden, vi med
stor succes fik afsluttet Blood Brothers. Siden da har vi i bestyrelsen arbejdet hårdt bag kulissen
for at blive klar til Guys and Dolls, som skal opføres i april 2013. Det glæder vi os meget til!
 
 
Audition og prøvestart
 
Audition til forestillingen fandt sted på Nordkraft, og små 50 talentfulde unge mennesker lagde
vejen forbi. Det var en stor fornøjelse for os som bestyrelse at være en del af, og instruktørteamet
havde efterfølgende en stor udfordring i at sammensætte årets cast, fordi niveauet blandt
deltagerne var skyhøjt. De nåede dog til enighed, og vi står derfor klar med - hold nu fast - et cast
på 11 skønne spillebule-hajer og 13 dejlige duller og frelserpiger. Nedtællingen til prøvestart er
begyndt, og om få dage - nærmere bestemt d. 22. oktober - tager vi hul på festen.
Fra bestyrelsens side, vil vi gerne takke alle jer, der kiggede forbi til audition for jeres interesse.
Flere gav udtryk for at have interesse i vores foreningsarbejde. Hvis nye som gamle medlemmer
ønsker at give en hjælpende hånd i forbindelse med produktionen, for eksempel med syning af
kostumer, PR- og fundraising, barsalg under spilleperioden eller makeup og hår, vil vi meget gerne
opfordre til, at I griber tastaturet og skriver til musicaliber@gmail.com. Vi lover at tage hjerteligt
imod jer :o)
 
Band
 
Som skrevet i sidste nyhedsbrev har vi brug for dygtige musikere, som kunne tænke sig at prøve
kræfter med Big Band musikken fra “Guys and Dolls”. Vi søger blæsere, trommeslager, bassist,
klaver/keyboard mm. Audition bliver afholdt d. 24. november, 2012. Alle interesserede kan
tilmelde sig på auditionmusicaliber@gmail.com. Husk at anføre fulde navn, telefonnummer, email
og alder. Yderligere information fås ved tilmelding. Sidste frist for tilmelding er lørdag d. 17.
november - Så kom frisk!
Lyt til udklip af musikken på dette link:
http://www.josef-weinberger.com/musicals/musical/guys-dolls.html
Og spred meget gerne budskabet - eventuelt via den vedhæftede flyer!
 
Produktionsleder
 
Har du en lille koordinator i maven? Vi mangler stadig en produktionsleder på forestillingen
udenfor bestyrelsen. Så har du overblik, er ansvarsbevidst og har mod på at prøve kræfter med
organisatorisk arbejde, så er det måske noget for dig. Hvis det har interesse, kan du sende en mail
til: formandmusicaliber@gmail.com med navn og telefonnummer, så vil vi kontakte dig.
 
Julefrokost, smugkig og opdateringer
 
Senere på året inviterer Musicaliber til julefrokost for alle medlemmer. Der er lagt op til en super
hyggelig aften, så vi opfordrer til, at du fornyer dit medlemskab inden jul, hvis ikke du vil gå glip af
dette - Og det vil du selvfølgelig ikke, vel? :o)
 
Sidst men ikke mindst vil vi minde om, at der løbende kommer opdateringer, smugkig mm. på
www.musicaliber.dk og facebook i takt med, at forestillingen tager form. Husk derfor at følge
med!
God weekend herfra og på gensyn.
På bestyrelsens vegne,
Maria Vestergaard og Sarah Leegaard
Nyhedsbrev - August 2012
 
Audition
 

Der er fra på onsdag d. 15. august åbent for tilmeldingen til forestillingen “Guys and Dolls”, som får premiere medio april 2013. Audition foregår i weekenden uge 37, dvs. lørdag d. 15. og søndag d. 16. september 2012 i tidsrummet 10-18 (estimat).

Sådan gør du:

Send en mail med fulde navn, telefonnummer og mailadresse til auditionmusicaliber@gmail.com og du er tilmeldt audtion.

Har du kun mulighed for at gå til audtion den ene af dagene, fordi du skal til farmors fødselsdag el. lign. den anden dag, så skriv dette i mail'en og vi vil forsøge at tage hensyn til det.

Du skal ikke selv finde sange – vi sender dig noder på et par sange, som du kan vælge imellem. Disse, samt øvrigt materiale vedr. Audition bliver tilsendt mandag d. 10. september, hvor du også får at vide hvornår din audition ligger.

Sidste dato for tilmelding til audition er søndag d. 9. september 2012.

OBS! Man er ikke tilmeldt audition hvis man ikke sender en mail. Det er ikke nok at tilmelde sig på facebook-eventen.

 

Vi glæder os til at se jer.

 
 
 
Band
 

Drømmer du ikke lige om at stå på scenen, men kunne derimod tænke dig at prøve kræfter med big band musikken fra “Guys and Dolls”, så søger vi ligeledes bandmedlemmer. Bandet kommer i år til at arbejde under ledelse af Martin Kjeldgaard der erstatter Anne-Marie Hassing der af personlige årsager har været nødt til at trække sig. Lyt til udklip af musikken på dette link:

http://www.josef-weinberger.com/musicals/musical/guys-dolls.html

Er du interesseret i at spille med i bandet, så send en mail til auditionmusicaliber@gmail.com med dit navn, telefonnummer og mailadresse. Skriv ligeledes hvilket instrument du spiller og hvilke erfaringer du har (har du spillet i band før? Har du spillet til en musical før? Modtager du undervisning eller har du gjort det og hvor henne?). I emnefeltet skal du skrive “Band”.

 
 
 
Produktionsleder
 

Vi mangler stadig en produktionsleder på forestillingen. Indtil videre er dette en post formanden har taget på sig. Vi søger dog en produktionsleder udenfor bestyrelsen. Så har du overblik, er ansvarsbevidst og har mod på at prøve kræfter med organisatorisk arbejde, så er det måske noget for dig? Som produktionsleder har man ansvaret for at den kreative ledelse, byggehold, teknikhold og bestyrelse hele tiden er opdaterede på hiandens arbejde. Hvor langt er vi, overholdes deadlines osv. Det er også produktionslederen der sørger for at planlægge møder mellem førnævnte enheder, så man i fællesskab kan få produceret en flot forestilling. Produktionslederens arbejde består altså i opstartsfasen mest at kommunikativt arbejde, som kan gøres via mail/telefon. Frem til opløbet (start april) intensiveres produktionslederens arbejde, da denne skal sørge for at alt er klar til indryk på teatret. Der skal sørges for nøgler, koder, deadlines og koordination, samt fordeling af arbejdsopgaver. Produktionslederens arbejde slutter principielt ved premieren, hvor forestillingslederen tager over. Det er altså en post der kræver at man har overblik og er yderst ansvarsbevidst. Til gengæld udgør man en stor del af forestillingens fundament og bidrager i høj grad til dens succes. Det er i øvrigt en god ting at kunne skrive på sit cv, da det både er frivilligt foreningsarbejde, men ligeledes giver erfaring med organisering/koordination af kommunalt støttet projekt. Drømmer du måske om at blive kulturkoordinator? Eller måske en del af ledelsen i en større organisation? Har du en lille koordinator i maven eller kender du en der har, så send en mail til formandmusicaliber@gmail.com med navn og telefonnummer.

 
 
 
Bag scenen
 

Vi søger ligeledes folk som kunne tænke sig at hjælpe til bag scenen. Der skal for eksempel sys en hel del kostumer, så elsker du at sy og er du måske endda god til at tegne mønstre, så kunne du måske blive en del af vores kostume-team?

Der skal også, som altid, bruges alle de hjælpende hænder vi kan få til at stå i baren under forestillingerne.

Du kan også hjælpe med teknik, hår/make-up, rekvisitter, PR eller noget helt andet.

Har du lyst til at give en hånd med og være en del af forestillingen bag scenen, så send en mail til formandmusicaliber@gmail.com med navn, telefonnummer og mailadresse.

 
 
 
Sponsorer
 

Har du eller kender du en der har mulighed for at sponsorere nogle lækre ting til vores tombola (eller måske endda købe en reklameplads i vores program), så kontakt os endelig. Dette kan gøres via hjemmesiden www.musicaliber.dk

 

Det går fremad med produktionen og vi glæder os til at kunne fortælle jer meget mere om hvordan det går når vi kommer længere frem.

 
 
 

Nyd resten af sommeren.

Vi ses

Louise Gade,

Formand, Musicaliber

 
 
 
Musicaliber Aalborg | CVR: 20401338 | Istedgade 32, st. tv., 9000 Aalborg - Danmark | formandmusicaliber@gmail.com